16.03.22 г.
Българска асоциация на КСО специалистите представи резултатите от второто национално проучване „Състояние на КСО в България“ 2020, което проследява състоянието на корпоративната отговорност и устойчивост.
Публикуваните обобщени данни за КСО дейности показват степента на нейното разработване и внедряване от български компании. Изследователският екип с ръководител д-р Марина Стефанова е направил картина на състоянието на корпоративната социална отговорност в България. Като най-голям нефинансов риск за компаниите, които категорично поставят общественото здраве и безопасност като най-важен приоритет, се определя пандемията с COVID-19.
Проучването показва, че българските дружества прилагат международно признати стандарти за управление на дейностите си по КСО и изготвят нарочни нефинансови отчети за тях. Нещо повече, всяка девета от десет от тях си поставя конкретни КСО цели заедно с корпоративните цели. Зелените и социалните теми са водещи на глобалната сцена, но според фирмите ще имат ограничено въздействие върху българския частен сектор в следващите 12 месеца.
Глобалните цели на ООН и Европейската зелена сделка са разпознаваеми за почти половината участници в изследването, а 58% считат, че чрез устойчивото финансиране инвеститорите влияят директно върху тяхното планиране и бъдещо развитие. Големите работодатели отчитат добавената стойност на КСО за набирането, мотивирането и запазването на техните служители, както и подобряване на цялостната репутация. Бизнес лидерите са важен елемент от предстоящото икономическо възстановяване на тези компании и от тях се очаква не само да работят за повишаване издръжливостта им по време на кризи, но и да свържат основния бизнес с положителното им въздействие върху обществото и околната среда.
Проучването включва още информаци по темите за: Степента на устойчивост и издръжливост на българските предприятия по време на криза; Готовността на бизнеса за внедряване и изпълнение на новите политики в областта на КСО; Интервюта с водещи експерти в областта на КСО; Профил на КСО специалиста;Тематични добри фирмени практики.
Организатори на специализирраното проучване са CSR Advice Box – мултимедиийна информационно-аналитична програма на фондация „Каузи“ и Junction Bulgaria.
Пълният текст на проучването може да откриете ТУК.
Източник: БАКСОС