Всеки бизнес е част от общността, на която предоставя услугите си. Освен че създават работни места и благосъстояние, компаниите могат да бъдат и сила за доброто в обществото, като насърчават положителни социални и екологични промени. Изследвания доказват, че активностите, свързани с Корпоративна социална отговорност (КСО), не са просто имиджов инструмент и че да имаш положително влияние върху обществото може да подпомогне растежа на бизнеса толкова, колкото и бизнес инициативите. Японският технологичен гигант Brother, който е постоянно ангажиран със социални каузи, очертава няколко ползи за бизнеса от КСО:
- Подобряване на репутацията
Има доказана връзка между КСО дейностите на компанията и нейната репутация. На най-базовото ниво, потребителят, който има избор между двама потенциални доставчици, ще предпочете този, на чиято репутация се доверява повече. На силно конкурентните пазари КСО е основен разграничител, тъй като клиентите са склонни да изберат компаниите, чиято позиция по отношение на социалната отговорност е в съответствие с техните основни ценности и предпочитания. Всъщност 90% от потребителите казват, че са готови да вземат решение за покупка на база на това коя марка се застъпва за проблем, който ги интересува.
2. КСО подобрява наемането, задържането и продуктивността на служителите
Проучване показва, че ефективните КСО програми подсилват чувството за принадлежност у служителите – като подобряват мотивацията, намаляват нивата на изтощение и водят до по-голяма удовлетвореност от работата и по-висока продуктивност. Това се отразява във факта, че 64% от милениалите /поколението, родено в периода 1980-1995/ не работят за бизнеси, които нямат силни КСО политики, а 83% заявяват, че биха били по-лоялни към компания, която им помага да допринасят за решаването на социални и екологични въпроси. В допълнение, не само че младите хора са по-мотивирани да работят за компании, които имат социална съвест, но и три четвърти споделят, че биха работили за по-малко заплащане, ако техните работодатели са социално отговорни.
- КСО повишава клиентската лоялност
Залагането на КСО ценности в сърцето на бизнес стратегията повишава потребителската лоялност. Според доклад на Statista, 70% от потребителите са съгласни, че са по-лоялни към компаниите, готови да покажат своите корпоративни социални отговорности. Това е особено важно за пост-пандемичния свят, в който клиентите се ръководят все повече от мотиви извън цената и качеството. Всъщност те не само ще изоставят бизнеси, които не подкрепят техните ценности – те са щастливи да плащат повече на тези, които го правят.
- КСО добавя социална и икономическа стойност
Изводът е, че фирмите със силна социална отговорност привличат клиенти, които са по-малко ценово еластични. Казано по-просто, клиентите ще изберат да купуват от по-скъпа марка, която добавя социална стойност, а не от по-евтина, която не го прави. Изследване на Nielsen разкрива, че почти две трети от потребителите имат желание да заплатят допълнително за продукти и услуги, предлагани от компании, ангажирани с добавянето на социална стойност. Това желание за допълнително заплащане е последователно при всички групи по доходи и представя гледната точка на мнозинството във всички възрастови групи.
Източник: Тechnews.bg